خوش آمدید!

با تشکر از مشاهده انجمن گفتگوی ایرانی پاتوق در صورت تمایل برای استفاده از تمامی امکانات انجمن ثبت نام نمایید.

همین حالا ثبت نام کن!

Majid.JD

SpeciaL
عضو کادر مدیریت
موسس
8/18/20
853
دانلود کتاب های زیگموند فروید

برای مشاهده تصاویر باید ثبت نام کنید


زیگموند فروید (به آلمانی: Sigmund Freud, تلفظ آلمانی: [ˈzi:kmʊnt ˈfʁɔʏ̯t] نام در زمان تولد: زیگیسموند شلومو فروید، ۶ مهٔ ۱۸۵۶ – ۲۳ سپتامبر ۱۹۳۹) عصب‌شناس برجسته اتریشی و بنیانگذار علم روانکاوی، به عنوان یک روش درمانی در روانشناسی بود. (ویکیپدیا فارسی)​
 

Majid.JD

SpeciaL
عضو کادر مدیریت
موسس
8/18/20
853
دانلود کتاب آینده یک پندار


برای مشاهده تصاویر باید ثبت نام کنید


  • از: زیگموند فروید
  • مترجم: هاشم رضی
  • موضوع: کتاب‌های روانشناسی، کتاب‌های علوم اجتماعی
  • ۲۷۴ صفحه
  • فرمت: PDF
  • زبان: فارسی
معرفی کتاب آینده یک پندار
از دیدگاه فروید دین روان آزردگی جهانی نوع انسان است و تجلیات دینی را صرفاً باید نمونه ای از علایم روان رنجوری در افراد بازشناخت.
او مسئله ایمان به خدا را، تثبیتی از یک آرزوی حفاظت و حمایت توسط وجودی پدرگونه می داند (ایده خدای قادر مطلق را به عنوان تجلیل جمعی از انگاره پدر فردی تفسیر می کند)، بیان میلی برای کمک شدن و نجات یافتن، در حالی که بشر با بیدار شدن از پندارهای کودکانه و بکار بردن خرد و مهارت خود، اگر نتواند خود را نجات دهد، لااقل می تواند به خویشتن کمک کند.
 

Majid.JD

SpeciaL
عضو کادر مدیریت
موسس
8/18/20
853
دانلود کتاب توتم و تابو

برای مشاهده تصاویر باید ثبت نام کنید


  • از: زیگموند فروید
  • مترجم: محمدعلی خنجی
  • موضوع: کتاب‌های روانشناسی
  • ۱۵۵ صفحه
  • فرمت: PDF
  • زبان: فارسی
معرفی کتاب توتم و تابو فروید
این اثر به عنوان بزرگترین دستاورد ادیبانه فروید از آنِ کرانه های بی پروای حدس و گمان است.
او در این کتاب که نخستین و مهمترین اثرش در زمینه مردم شناسی است، این فرضیه را بسط می دهد که: گام سرنوشت ساز از تاریخ ابتدایی به تاریخ تمدن را پسرانی بر می دارند که با عصیان علیه پدرِ منفور او را به هلاکت می رسانند. آنگاه نوعی نظام اجتماعی را پدید می آورند که بنیادی ترین عهد و پیمان آن خودداری از هلاکت رقیب و زمینه سازی برای استقرار اخلاق است.

به نظر فروید، انسان ابتدایی، در قبیله آغازین زندگی می‌کرد. این قبیله تشکیل می‌شد از نری مسلط که پدر بود و تعدادی از ماده‌ها را در انحصار خود داشت. این پدر نیرومند، پسران خود را از ماده‌ها دور نگه می‌داشت. روزی این پسران متحد شده، پدر مسلط را کشتند و سپس آن را خوردند. دلیل این آدم‌خواری به نظر فروید این بود که آنها اعتقاد داشتند با خوردن قربانی، نیرو و قدرت او را به دست می آورند.

بعد از مدتی، آنها از عمل خویش پیشیمان گشته، برای جبران و کفاره عمل خویش دو ممنوعیت را ابداع کردند: یکی این که نمادی به صورت یک نوع حیوان را به جای پدر گذاشتند، این نماد همان توتم است. برادران خوردن حیوان توتمی را حرام اعلام‌کردند، و دیگر این که ازدواج درون گروهی را حرام کردند و با تحریم ماده‌های آزاد شده بر خود، از ثمرات پیروزی‌شان چشم‌پوشی کردند. فروید این پدر‌کشی را «نخستین جنایت تاریخ» می‌نامد و دین توتمی (یا توتمیسم) را نتیجه همین جنایت می داند. برادران، آیین توتم را از این رو ابداع‌ کردند تا دیگر بار به عمل پدر‌کشی دست نزنند. دین توتمی از احساس گناه و تلاش برای پرداخت کفاره و جبران سرچشمه می‌گیرد. به نظر فروید، این عوامل در ریشه همه ادیان بشری قرار دارد. همه ادیان بعد در واقع کوشش‌هایی برای حل این مسئله‌اند و تنها از جهت مرحله فرهنگی که این کوشش در آن صورت می گیرد و راه حل ها با یکدیگر تفاوت دارند.
 

Majid.JD

SpeciaL
عضو کادر مدیریت
موسس
8/18/20
853
دانلود کتاب داستایوسکی و پدرکشی


برای مشاهده تصاویر باید ثبت نام کنید



  • از: زیگموند فروید
  • مترجم: حسین پاینده
  • موضوع: کتاب‌های روانشناسی، کتاب‌های علوم اجتماعی
  • ۵۲ صفحه
  • فرمت: PDF
  • زبان: فارسی

معرفی کتاب داستایوسکی و پدرکشی
فروید در مقاله ((داستایوسکی و پدرکش))، براداران کارامازوف را عالیترین رمانی می نامد که تاکنون نوشته شده است .همچنین این رمان را هم پای هاملت اثر شکسپیر و ادیپ اثر سوفوکل می داند که موضوع هر سه پدرکشی است. فرویددر این مقاله چهار بعد را در شخصیت داستایوسکی تحلیل می کندکه عبارتنداز:هنرمند خلاق، فرد روان رنجور، موعظه گر و مفسده جو و دو گونه صرع را از هم متمایز می کند صرع عضوی که به دلایل ارگانیگ اتفاق می افتد و صرع عاطفی که به دلایل روانی پیش می آید. فروید داستایوسکی را دچار صرع روانی می داند که نقطه عطف روان رنجوری وی در هجدهمین سال عمرش می داند که دراین زمان خبر مرگ پدرش را می شنود، حملات صرع وی تنبیهی برای خویشتن بوده است که آرزوی مرگ پدرش را داشته است اکنون پدر وی مرده است. داستایوسکی به شخصیت های رمانهایش خشونت، خودمحوری و جنایت را فرافکنی می کند که شواهد قوی برای انطباق هویت وی با آنها است، پدرکشی در کارامازوف انعکاس همین خواسته داستایوسکی است. اضطراب داستایوسکی در مورد مرگ که او در جوانی همراه با حالتی از خواب سنگین تجربه کرده بود نشانی است برای اینکه داستایوسکی بوسیله مرگ یا آرزوی مرگ شخص دیگر تعریف می شود که برانگیراننده مکانیسم خود تنبیهی در وی است.

در این مقاله فروید به وجود یک گرایش دو جنسی قوی در داستایوسکی اشاره می کند که یکی از پیش شرطهای روان رنجوری و یکی از اشکال تقویت آن است1. داستایوسکی دارای یک فراخود آزارطلب است (انفعالیت زنانه) که نشان از گرایش قوی دو جنس در وی است. داستایوسکی سادیستیک به سمت جهان بیرون، درامور پیش و پا افتاده دگر آزاری را متوجه دیگران میکنداما در مسایل مهمتر به خود آزاری می پردازد که سرانجام از وی یک مازوخیست می سازد.


 
بالا پایین